-بوم-گردی-تیشک
  • کردستان, ایران

در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی سنندج، مسیر جاده کامیاران، جاده روستایی به نام سو، در منطقه هورامانات ژاوه رود شرقی و در پای کوه زیبای آوالان، روستایی به نام دولاو ( دولاب) وجود دارد. با معماری زیبا و جالب توجه پلکانی، مانند هورامان تخت. هورامان یعنی سرزمین ویژه اهورامزدا،سرزمین اهورایی که از گزند اهریمن در امان است. زیبایی سحرانگیز دامنه های این دیار قطعا تو را با این انگاره، هم داستان خواهد کرد. بر آن هستیم تا اینهمه زیبایی و شگفتی را به جهانگردان اهل تامل معرفی کنیم.

در این راستا خانه ی بوم گردی تیشک در روستای دولاب راه اندازی شد، خانه ای که نشان از نور دارد و امید( تیشک در زبان کوردی به معنای نور و پرتو خورشید است) و با یاری همراهانی که میل صادقانه به همکاری داشتند و دارند، می رود تا معماری ناب خشکه چینی، گیاهان زنده و حساس، آیین های عرفانی و ایرانی، طعم خوراک های ساده و سالم، هنرهای دستی و…. را خیلی بیشتر از پیش در میان مخاطبانش بنمایاند. شریکتان سازد در زندگی بومی مردم کورد، تا طعمدخوراک هایشان را بچشید و لباس های رنگارنگشان را بپوشید و به موسیقیشان گوش فرا دهید و با آنها دمی بیاسایید.

نگاهتان را پیوند زند با نگاه مردمانی که عطوفت از چشمانشان ساطع است. ما علاقه مند به فرهنگ این مرز و بوم هستیم و در پی آنیم تا چیزهای بیشتری بدانیم و بیاموزیم و در روستا شانس این را داریم .و با مردمانی مواجه ایم که آموخته هایشان ،در طول زندگی را بی دریغ در اختیارمان می گذارند. باشد تا سادگی، زیبایی و مهربانی را مروج باشیم.

بررسی اجمالی

  • دسته بندی : هتل و اقامتگاه

در مورد این نقد و بررسی بگذارید

  • کیفیت
  • قیمت
  • خدمات