-بوم-گردی-کاروانسرای-کلمرد
  • خراسان جنوبی, ایران

اقامتگاه بوم گردی کاروانسرای کلمرد، یکی از بزرگترین و بکر ترین اقامتگاه های استان خراسان جنوبی است که با نام رباط کلمرد نیز شناخته می شود و در 80 کیلومتری طبس واقع شده است. این کاروانسرا در مسیر جاده تهران – طبس قرار داشته و اکنون تبدیل به یک مسیر کم تردد شده است. فضای آرام و طبیعت دست نخورده کاروانسرای کلمرد باعث شده است که این منطقه به عنوان بکرترین کاروانسرا در کویر مرکزی ایران مورد توجه گردشگران و توریست ها قرار بگیرد ، همچنین آسمان صاف و عاری از هر گونه آلودگی باعث شده که فضای مناسبی جهت رصد آسمان و ستارگان فراهم آید.
از جاذبه های طبیعت گردی و توریست گردی این منطقه می توان به ماسه زار های کویر حلوان که برای کویر نوردی مناسب و همچنین ارتفاعات جعبه ای برای کوه نوردی و صخره نوردی اشاره نمود که در مجاورت کاروانسرا قرار دارند. کاروانسرای کلمرد شامل دو کاروانسرای قدیم و جدید است که متعلق به دوران قاجاریه و عباسی می باشد. قدمت کاروانسرای قدیمی 200 سال است که بنای آن تخریب شده و مساحت آن 855 متر مربع می باشد اما کاروانسرای جدید با قدمت 120 سال سالم مانده و پس از بازسازی به اقامتگاه بوم گردی برای توریست های داخلی و خارجی تبدیل شده و مساحت آن 3184 مترمربع می باشد. ارتفاع یکسان دور تا دور بنای این کاروانسرا، بادگیرها و ایوانچه های داخلی و خارجی، اجاق ها و بخاری های دیواری و پشت بام آجر فرش شده از ویژگی های خاص و منحصربفرد کاروانسرای کلمرد به شمار می آید.
این کاروانسرا اکنون با امکانات رفاهی نظیر سوئیت ها، سفره‌خانه‌ی زیبا با غذاهای سنتی و دمنوش های گیاهی، آشپزخانه با تمامی تجهیزات، سرویس بهداشتی و حمام، حوض و آبنما، فضای سبز و… به اقامتگاهی مناسب برای توریست های داخلی و خارجی تبدیل شده است. امکان درست کردن چای و دمنوش توسط مشتریان نیز فراهم می باشد. امکانات رفاهی و تفریحی مثل فوتبال دستی، پینگ پونگ، فوتبال ساحلی و بدمینتون برای گردشگران مهیا گردیده و همچنین امکان اتصال به اینترنت و پارکینگ اختصاصی از دیگر ویژگی های این اقامتگاه می باشد.

بررسی اجمالی

  • دسته بندی : هتل و اقامتگاه

در مورد این نقد و بررسی بگذارید

  • کیفیت
  • قیمت
  • خدمات