نیازمندی ها و انجمن پرسش و پاسخ گردشگری و مهاجرت انجمن ها مکان های دیدنی پنانگ محبوبترین مقصد مالزی از نظر گردشگران

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3420
    Pedraam
    مشارکت کننده

    پنانگ از جمله محبوب‌ترین و گردشگرپذیرترین جزیره‌ها در شمال‌غربی مالزی است که لقب «مروارید شرق آسیا» را از آن خود کرده است. محبوبیت این شهر مدیون ساحل‌های شنی زیبا و بکر، معماری باشکوه و منحصربه‌فرد، خوراکی‌های جذاب و متنوع، فرهنگ خاص و جالب مردم جزیره و مکان‌های دیدنی فراوان آن است. جنگل‌های استوایی این جزیره بهشتی یکی از مقاصد پرطرفدار میان ماجراجویان و گردشگران است و ماسه‌های طلایی سواحل آن هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. به‌طور کلی پنانگ شهری مدرن است که در بیشتر نقاط آن می‌توانید آسمان‌خراش‌های امروزی را کنار ساختمان‌های سنتی و قدیمی و همین طور مراکز خرید مدرن و شیک را کنار بازارهای سنتی ببینید. جرج تاون پایتخت و قلب جزیره پنانگ است که همان طور که از نامش پیدا است، زمانی مستعمره انگلیس بوده و در حال حاضر می‌توانید به غیر از مالزیایی‌ها، هندی‌ها و چینی‌های زیادی را در این جزیره پیدا کنید. این جزیره فرهنگ‌ها و ادیان متنوعی را در خود گنجانده و بسیاری از دیدنی‌های تاریخی مهم پنانگ در این منطقه قرار گرفته‌اند.
    در واقع می‌توان گفت که جرج تاون جایی است که در آن می‌توانید بسیاری از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را در آنجا تماشا کنید. معبد وات چایا مانگکالارام، معبدی در پنانگ است که به سبک معماری تایلندی ساخته است. این معبد دارای یک مجسمه طلایی غول پیکر از بودا است که ۳۳ متر طول دارد و از دلایل محبوبیت این معبد به شمار می‌رود. گفته می‌شود که این مجسمه غول پیکر در نوع خود، سومین مجسمه بزرگ جهان است. برای وارد شدن به این معبد باید حتما لباس مناسب بپوشید و کفش و کلاهتان را به همراه داشته باشید. ساحل باتو فرینگی معروف‌ترین ساحل پنانگ است.
    از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساحل می‌توان به هتل‌های فراوانی که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، اشاره کرد. اگر به‌دنبال تفریحات آبی‌نظیر غواصی، اسکی روی آب، قایق‌سواری و اسب‌سواری هستید، حتما به این ساحل زیبا و دیدنی سر بزنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که آب‌میوه‌های استوایی خوشمزه و خوش رنگی که کافه‌های ساحلی این ناحیه می‌فروشند را نیز امتحان کنید. تپه پنانگ از توریستی‌ترین نقاط جزیره پنانگ است که به‌دلیل وجود قله‌های سرسبز بسیار مشهور شده است. در بالای این تپه دیدنی ۷۳۵ متری، می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از «جرج تاون» و «پل پنانگ» را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید سوار قطارهای برقی یا تله‌کابین شوید و با سرعت بیشتر به قله این تپه دیدنی بروید و از گرمای جزیره رهایی پیدا کرده و به ناحیه‌ای خوش آب و هوا با نسیمی خنک همراه با مناظر پانوراما خارق‌العاده از جزیره وارد شوید. نوشیدن چای یا میل کردن یک غذای گیاهی در یکی از کافه‌های بالای تپه، قدم زدن و گشت زدن در بازارچه‌های صنایع‌دستی و حصیر این منطقه نیز بسیار لذت‌بخش است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.