• این موضوع 5 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 6 ماه، 4 هفته پیش بدست Bita به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3152
    saleh
    مشارکت کننده

    سلام دوستان، کسی هست اینجا که مصاحبه دکترا داده باشه و بتونه تجربیاتش رو در اختیار بقیه بذاره؟🌺

    #3279
    ارسلان
    میهمان

    سلام ، باید یک فایل پاور پوینت آماده کنید و بگید که من یک ارائه دارم. سعی کنید که بیشتر از 10 الی 15 دیقه نشه. تو این فایل می تونید از دوره لیسانس شروع کنید، از مقطع تحصیلی، رشته، پروژه های مهم، تز لیسانس و فوق لیسانس، سابقه کار پژوهشی، مقالات ISI، و سوابق کاریتون رو به ترتیب آنچه که تو رزومتون نوشتید توضیح بدید؛ طبق تجربه شخصی خودم چه تو مصاحبه دکترا و چه تو مصاحبه کاری، یک نسخه از رزومه شما در مقابلشون بازه، پس سعی کنید هر آنچه که تو رزومه نوشتید رو کامل و با جزئیات تمام بدونید و براشون توضیح بدید. چون اونا کلا با دروغ میونه بدی دارن اگه یه سوتی بدید و فک کنن تو رزومه دروغ نوشتید کلا فاتحه مصاحبه رو بخونید. پس خط به خط رزومت رو حفظ باش و بدون استرس با اعتماد به نفس بالا به سوالات پاسخ بده.

    #3280
    Navid
    میهمان

    سلام بچه ها، یه مورد که دوست داشتم اینجا بهش اشاره کنم و چه برای ارسلان جان یا تمامی دوستانی که میخوان مصاحبه دکترا داشته باشن براشون مفید باشه اینه که، تو این مصاحبه ممکنه سوالی ازتون بپرسن و شما متوجه نشین، ازشون بخواین که بیشتر براتون توضیح بدن، در نهایت اگه جوابو نمیدونستین بگین نمیدونم و اصلا استرس نگیرین چون این اتفاق ممکنه برای همه بیفته، در ضمن یکسری سوالات رو خارج از بکگراند میپرسن و فقط میخوان بدونن که راجع به آن موضوع نظری بر پایه استدلال قوی دارین یا خیر، در اینجا اگه شروع به خیال پردازی کنی و جواب های بی ربط بگی نه تنها کمک نمی کنه بلکه ممکنه هر چه رشته بودی پنبه بشه.

    #3281
    ماهان
    میهمان

    سلام به همگی، یه سری آمادگی ها هم هست که قبل از مصاحبه دکترا باید به اونا هم دقت کنید.

    از جمله کارهایی که قبل از مصاحبه باید انجام بدید اینه که لباس رسمی و در عین حال راحت بپوشید، یه لیوان آب کنار دستتون باشه، اینترنت، شارژ لپ تاپ، دوربین لپ تاپ رو تست کنید. حتما قبل از مصاحبه با یکی ویدئو کال کنید و ازش بپرسید که شما رو چطور میبینه؟ نور محیط مناسبه؟

    تنها باشید، هر گونه سر و صدای احتمالی رو حذف کنید، یه کاغذ و خودکار هم کنار دستتون باشه عالی میشه. اگه از پنجره ها هم سر و صدا میاد، پنجره ها رو ببندید.

    #3282
    ناصر
    میهمان

    از اونجا که بنده هم چند تا مصاحبه دکترا داشتم، یه سری سوال ها که همیشه میپرسن ایناست، چرا ما؟ چرا دانشگاه ما؟ هدفت چیه؟ میخوای با تحصیل در دکتری به چی برسی و چرا برات مهمه؟ تا حالا تو پروژه ای به مشکلی رسیدی که نتونی حل کنی و تو این وضعیت چیکار کردی؟ خودتو مثلا تو 5 سال آینده کجا میبینی؟

    سعی کن برای همه این سوالات احتمالی جواب آماده داشته باشی. موفق و مؤید باشید 🙏

    #3283
    Bita
    میهمان

    سلام، ممکنه راجع به انگیزه نامت هم سوال بپرسن، پس اونو هم همونجوری که آقا ارسلان فرمودن مثل رزومه، خط به خطشو به یاد داشته باش، اینکه انگیزت از ادامه تحصیل تو مقطع دکتری چیه؟ یا چه هدفی داری و میخوای به چی برسی؟

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.