در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3421
    amirhooseyn
    مشارکت کننده

    نیوزیلند کشوری با طبیعت زیبا و بکر است که دارای کوه ها، سواحل، یخچال های طبیعی، مناطق حرارتی و آب دره هایی است که توسط دولت و فرهنگ دوستدار محیط زیست به خوبی محافظت شده اند. دراین جا شما را با چند تا از جاذبه های گردشگری نیوزیلند آشنا می کنیم. شبه جزیره کوروماندل Coromandel Peninsula: ‏این شبه جزیره که در شمال شرقی نیوزیلند واقع شده را به خاطر ساحل های ماسه ای سفید و طلائی آن می شناسند که مناظر ساحلی شگفت انگیز، جنگل های انبوه و سایر شگفتی های طبیعی پیرامونی را قاب گرفته اند. بازدید خود را از شهر کوچک و زیبای تیمز Thames با تاریخ غنی از معادن طلا آغاز کنید جایی که گردشگران می توانند استخر داغ خود را از چشمه های زیر ماسه ها حفر کنند. ‏
    پارک ملی Abel Tasman: این پارک وسیع که در نوک شمالی جزیره ی جنوبی واقع شده، در حقیقت آرزوی هر کوهنوردی به شمار می رود. ورود اتومبیل به این جزیره ممنوع است و برای دسترسی باید از قایق یا هواپیماهای کوچک استفاده کرده و یا پیاده به آن وارد شوید. در حال گذر از مسیرهای کوهستانی، می توانید انواعی از پرنده های کمیاب مانند پنگوئن های آبی، وکا weka، شکارچیان صدف oyster catcher و کبوترهای چوب wood pigeon را مشاهده کنید.
    برج آسمان Sky Tower: ‏‏‏برج آسمان یک برج مخابراتی، مشاهداتی است که در بزرگترین شهر نیوزیلند واقع شده است. با ارتفاع 328 متری، این برج بلندترین سازه در نوع خود در نیمکره ی جنوبی محسوب می شود و تبدیل به یکی از اجزای نمادین خط آسمان شهر آکلند شده است. از این برج امکان مشاهده تا فاصله ی 80 کیلومتر دورتر فراهم شده، همچنین می توانید در رستوران گردان آن غذا میل کرده و از مناظر شگفت انگیز اطراف لذت ببرید معماری آرت دکو شهر ناپیر Napier Art Deco: ناپیر شهری کوچک در خلیج هاوکه Hawke’s Bay در سواحل شرقی جزیره ی شمالی بوده و به خاطر معماری چشم نواز خود به سبک آرت دکو بسیار مشهور است.
    بیشتر قسمت های شهر ناپیر در زلزله ی سال 1931 نابود شد. از آنجا که دوره ی بازسازی با دوران کوتاه مدت آرت دکو همراه شده بود، معماری این شهر به طرز چشمگیری با معماری هر شهر دیگری در دنیا متفاوت است. فوریه ی هر سال گردشگران زیادی برای شرکت در هفته ی آرت دکو که اختصاص به این سبک، ماشین های قدیمی، پیک نیک و مسابقات جعبه های صابون دارد، شرکت می کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.