در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3406
    Mohsen
    مشارکت کننده

    سنگاپور کشوری پر از رنگ و زرق و برق است و دارای چندین جزیره است و دارای گروه های قومی مختلفی می باشد. این شهر جزء 10 شهر توریستی آسیا محسوب میشه. در اینجا به طور مختصر 15 مکان دیدنی و گردشگری این کشور رو معرفی می کنم تا دوستانی که قراره به این محل برن با اون بیشتر آشنا بشن.
    1- چرخ و فلک سنگاپور ملقب به پرنده ی سنگاپور پرنده‌ی سنگاپوری دومین چرخ‌وفلک بزرگ جهان است و شما می تونید سنگاپور، جزایر ملوکِ اندونزی و تنگه‌ی جوهور مالزی را در زیر پاهایتان ببینید؛ در حالی دارید خوراکی های خوشمزه اونجا رو میل می کنید. این چرخ و فلک واقعا بی نظیره.
    2- جزیره‌ی سنتوسا ورودی به این جزیره رایگان است و مدت زمان مورد نیاز جهت بازدید تقریبا 8 ساعت است.
    اگر اهل آفتاب گرفتن هستید این جزیره خوراک شماست و شما می تونید در اوج آرامش روی شن‌های ساحل دراز بکشید و حسابی آفتاب بگیرید. ساحل سیلوسا (Siloso Beach) مکان خیلی خوبی برای گردشگران محسوب میشه. گردشگران می تونن از زمین‌های ویژه‌ی والیبال، از قایق‌رانی و اسکیم‌بوردینگ لذت ببرند. آکواریوم دنیای زیر آب (Underwater World) و مجسمه که سر شیر و بدن ماهی دارد از جمله دیگر جاذبه های این جزیره محسوب می شه.
    3- گاردنز بای بی این جا مکانی دنج برای لذت بردن از تماشای زندگی پر جنب و جوش گیاهان است. بلندترین آبشار داخلی دنیا یعنی کلود فارست دام را می تونید تو این مکان ببینید.
    4- محله چینی ها معماری و هنر مربوط به کشور چین رو می تونید از رنگ های دیوار و کوچه هایی که در این منطقه وجود دارند ببینید. شما می توانید در این محله از معبد Thian Hock Keng قدیمی ترین و مهمترین معبد چینیان سنگاپور و معبد Buddha Tooth Relic Temple یا معبد دندان بودا دیدن کنید.
    5- محله هندی ها و عرب ها محله هندی‌ها از دیگر محله‌های زیبا و پرازرنگ های شاد در سنگاپور است که عمری 200 ساله دارد. مردم هندو، سنگاپور را با نام شهر شیرها می‌شناسند. در این محله معبد وارماکالیامان هندو (Sri Veeramakaliamman Temple) وجود دارد. این معبد محل برگزاری مناسک مذهبی هندیان است که برای گردشگران بسیار جالب است. شما می توانید در این محله ساری و سوغاتی های رنگارنگ رو خریداری کنید. محله عرب‌ها هم از دیگر مناطق دیدنی سنگاپور است که فرهنگ متفاوتی دارد. در این محله مسجد سلطان (sultan Mosque) وجود دارد که ساخت آن به سال 1825 میلادی برمی‌گردد. در این مسجد فقط مسلمانان می توانند ورود کنند و غیر مسلمان ها از نمای بینظیر مسجد لذت می برند.
    6 هتل رافلز Raffles Hotel هتل رافلز یکی از گران‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های سنگاپور است. این هتل باشکوه در سال 1887 تأسیس شد و زمانی پاتوق افرادی مشهوری همچون چارلی چاپلین، جوزف کنراد و … بوده است.
    7- جزیره گرانیت – Pulau Ubin جزیره گرانیت یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که شکل قدیم این کشور را در خود حفظ کرده است. در حقیقت مردم در زمانهای گذشته زندگی ساده‌ای داشتند و خبری از آسمان خراش ها نبود. مردم در این جزیره ساده زندگی می‌کنند و خانه‌های ساده اما با صفایی دارند و از راه کشاورزی و صیادی زندگی خود را می‌گذرانند.
    8- خیابان اورچارد – Orchard Road اگر عاشق خرید کردن هستید و طرفدار مد، می تونید بهترین مراکز خرید رو در این خیابان پیدا کنید به طوری که خیابان 6 فروشگاه بسیار بزرگ و 22 مرکز خرید مد روز در این خیابان وجود دارد و بعد از یاکه خسته شدید در این خیابان رستوران های بسیاری وجود دارند که با غذاهای خوشمزه خستگی از تنون در می کنن. اگر جزو آن دسته افرادی باشید که طرفدار مد روز هستید، یک خبر خوش برای شما این است که سنگاپور بهترین مراکز خرید را دارد. شما می‌توانید بهترین و به‌روزترین اجناس را در مراکز خرید سنگاپور خریداری کنید. یکی از جاهایی که می‌توانید شیک‌ترین مراکز خرید را در آنها پیدا کنید، خیابان اورچارد است. در این خیابان 6 فروشگاه بسیار بزرگ و 22 مرکز خرید مد روز وجود دارد. شما علاوه بر خرید می‌توانید در سینماهای مدرن و پیشرفته‌اش به تماشای فیلم بنشینید. ناگفته نماند که رستوران‌های بسیاری با بهترین غذاها آماده پذیرش گردشگران هستند. پس هر زمانی که گرسنه شدید، می‌توانید خودتان را به یک غذای دلچسب مهمان کنید.
    9- باغ وحش سنگاپور در این باغ وحش هیچ قفسی ندارد و شما بدون هیچ محدویتی می‌توانید از انواع حیوانات بازدید نمایید. در این باغ وحش 3000 گونه جانوری از انواع گورخر، اژدهای کومودو، ببر سفید، انواع میمون‌ها و … در این باغ وحش زندگی می‌کنند.. فیل سواری، آب بازی، عکس گرفتن از گل‌ها و … از تفریحات این باغ وحش زیبا است. در رستوران‌های این باغ وحش می‌توانید در کنار میل کردن غذا از تماشای طبیعتی زیبا و بکر و انواع جانوران اهلی و وحشی لذت ببرید. مرکز خرید این مکان هم بهترین مغازه برای خرید سوغات سنگاپور است.. دیدن باغ وحش ممکن است در کل سه ساعت به طول بینجامد؛ ولی اگر دوست داشته باشید دنیای هیجان انگیزتری از حیوانات را تماشا کنید، می‌توانید بلیط نایت سافاری را تهیه کنید و با قایق در رودخانه گشت‌زنی کنید و جانوران را ببینید.
    10- باغ ژاپنی و چینی همانطور که می دونید سنگاپور در خود دو فرهنگ اروپایی و آسیایی را حفظ کرده است. بنابراین می‌توان باغ‌هایی را در ضلع غربی آن یافت که با نام باغ‌های چینی و ژاپنی آماده پذیرش گردشگران هستند. بخشی از این باغ به بازی کریکت اختصاص داده شده است. در بخش دیگر نیز می‌توانید لاک‌پشت‌های زیبایی را تماشا کرده و از آنها عکس بگیرید. جاده باغ – orchard road singapore جاده باغ نام خیابانی در سنگاپور است. یکی از مکان های دیدنی سنگاپور که می‌تواند روح خسته شما را دوباره بانشاط کند، این جاده است. علاوه بر درختان سرسبز و گل‌های رنگارنگ این خیابان با مغازه‌ها، کافه‌ها و اقامتگاه‌هایی بی مانندی احاطه شده است. در این باغ می‌توانید تندیسی از گوزن‌هایی که یک کالسکه قرمز را می‌کشند، مشاهده کنید. این گوزن‌ها در حقیقت نمادی از کریسمس هستند که گویا از میان برف‌های مصنوعی در حال دویدن به سمت آسمان هستند.
    11- پارک هاو پار ویلا – haw par villa این پارک شرقی یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که با پیکره‌ها و طرح‌های چینی آذین شده است. هرکدام از قسمت‌های این پارک بر اساس افسانه‌ای از قهرمانان باستانی چینی شکل گرفته است. هنوز مهیج‌ترین و مخوف‌ترین بخش پارک که صد البته محدویت سنی دارد مانده است. در این بخش، اتفاقاتی که بعد از مرگ برای افراد بد می‌افتد را نشان می‌دهد. اگر عاشق فیلم ترسناک هستید، می‌توانید این بخش را با نام The Ten Court of Hell پیدا کنید و آدرنالین خون خودتون رو بالا ببرید.
    12- پارک فورت کنینگ Fort Canning Park – یکی از جاهای دیدنی سنگاپور که با دنیای از شگفتی منتظر شماست، پارک فورت کنیگ است. تاریخ ساخت پارک فورت کنیگ به سال 1859 باز می‌گردد. روی تپه‌های این پارک خانه استامفورد رافلز وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. بسیاری از کنسرت‌ها، تئاترها و فستیوال‌ها نیز در این محل برگزار می‌شود. در این پارک نمایشگاهی از پیکره‌ها وجود دارد که در سال 1980 تأسیس شد و شما می‌توانید هنر دست مجسمه‌سازان بسیاری را مشاهده کنید. این پارک با داشتن عمری 1300 ساله برگی از تاریخ سنگاپور است. در این پارک یک تپه وجود دارد که توسط استامفورد رافلز به همگان معرفی شد. بعدها این تپه در جنگ جهانی دوم به دفتر مرکزی ارتش بریتانیا و پس از آن در اختیار ارتش ژاپن قرار گرفت.
    13- موزه تاریخ لی کونگ چیان– Lee Kong Chian Natural History Museum همانطور که می‌دانید موزه‌های تاریخی بیانگر تاریخ یک کشور هستند. به همین دلیل موزه تاریخ ملی سنگاپور می‌تواند شما را با تاریخ این کشور آشنا کند. این موزه دو بخش دارد. در یکی از بخش‌ها مجموعه آثاری وجود دارد که شما را با زندگی در سنگاپور بیشتر آشنا می‌کند. در بخش دیگر نیز تصاویر، فیلم و … وجود دارد که سرگذشت سنگاپور را به نمایش می گذارد.
    14- موزه ملی سنگاپور اگر به تاریخ علاقمند هستید، موزه ملی یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که باید آن را ببینید. این موزه در ساختمان دیوان عالی و شورای شهر برگزار می‌شود. موزه هنر ملی مملو از آثار هنرمندان جنوب شرقی آسیا است. نقاشی‌های چینی و تندیس‌های ساخته دست هنرمند ویتنامی از محبوب‌ترین آثار هنری موزه هستند.
    15- موزه‌ی تمدن‌های آسیایی اگر آن‌قدر به تاریخ علاقه‌مند هستید که باز هم می خواهید به تماشای موزه بروید، به سراغ ایمپرس پلیس بیلدینگ (Empress Place Building) بروید. این ساختمان در سال ۱۸۶۵ و به‌سبک نئوکلاسیک ساخته و به‌نام ملکه ویکتوریا هم نام‌گذاری شد. امروزه، ساختمان ملکه محل موزه‌ی تمدن‌های آسیایی است و به معرفی فرهنگ‌های آسیایی زیادی می‌پردازد که به شکل‌گیری سنگاپور کمک کردند.
    16- اسکله کلارک – Clarke Quay یکی از جاهای دیدنی سنگاپور که در گذشته نوعی مسیر بازرگانی و پر رونق بوده، اسکله کلارک است. گردشگرانی که محله‌ی اورچارد را چندین بار بالا و پایین کرده اند، می تونن به این اسکله بروند و در رستوران های آن خستگی در کنند یا به مراکز سرگرمی آنجا بروند و شب های خاطره انگیزی را بگذرانند. علاوه بر آن می‌توانند در آب‌های زیبای این اسکله به قایق سواری هم بپردازند.
    17- تفریحگاه ساحلی در خلیج – Marina Bay Sands این تفریحگاه در میان شن‌های خلیج ساخته شده است. تفریحگاه ساحلی از رستوران های لاکچری، مغازه و مرکز خرید، رستوران و امکانات تفریحی همچون سرسره‌های یخی مصنوعی گردشگران بسیاری را به خود مجذوب کرده است. این بنای منحصربه‌فرد در سال 2010 ساخته شده است. به طور کلی بازدید از این کشور آسیایی می تونه سفری بسیار هیجان انگیز و پر از خاطره برای شما باشه، لطفا اگه مکانی رو جا انداختم در زیر این تاپیک یادآوری کنید که من و بقیه دوستان علاقمند به گردشگری در این کشور از اون اطلاع داشته باشیم. ممنون از همراهیتون

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.