• این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 9 ماه، 3 هفته پیش بدست sinak به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3417
    sinak
    مشارکت کننده

    قصر الحمرا به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر شمال آفریقا (عرب) و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان در اروپا به‌شمار می‌آید. مجموعه الحمرا شامل یک کاخ باستانی، یک قصر و یک ارگ می‌شود که در شهر گرانادا اسپانیا قرار دارند. نام عربی این مجموعه احتمالا توجه شما را نیز جلب کرده باشد. کاخ الحمرا در دوره های مختلف ساخته شد اما زمان ساخت بنای اولیه آن را به قرن 13 میلادی و خاندان نصیریان (بنی نصیر) از اعراب مسلمان نسبت می دهند. نام الحمرا هم به خاطر دیوارهای قرمز رنگش بود. واژه‌ی «الحمرا» در زبان عربی به معنای سرخگون یا قطره قرمز رنگ است.
    این مجموعه در حقیقت تنها بازمانده از دوران طلایی اسلام در اروپای غربی است. بعدها پس از شکست مسلمانان از مسیحیان آراگون و ورود پادشاه فردیناند و ملکه ایزابل در سال 1492 میلادی قسمت های دیگری به مجموعه کاخ الحمرا اضافه شد. مجموعه الحمرا در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان یک میراث جهانی در لیست آثار یونسکو به ثبت رسید. این کاخ در بخش غربی شهر گرانادا قرار دارد و دارای موقعیتی بسیار استراتژیک است؛ چراکه از داخل این قلعه چشم‌اندازی کامل به کل شهر گرانادا و اطراف آن خواهید داشت. مجموعه الحمرا دارای توازن خاصی نیست. دیوارهای مجموعه به‌صورت نامتقارن و بدون نظم خاصی ساخته‌ شده‌اند ولی از قدرت و امنیت بسیار بالای آن‌ها هم نباید غافل شد. مساحت کلی مجموعه حدود ۲۶ هکتار است و طول تمامی دیوارهای آن به حدود یک و نیم کیلومتر می‌رسد. حدود ۳۰ برج نیز برای حفاظت از این مجموعه ساخته شده بودند.
    مجموعه تاریخی الحمرا یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های کشور اسپانیا به شمار می‌آید. زیرا جزو معدود بازمانده‌های دوران حضور اسلام و مسلمانان در کشور اسپانیا است. در هرروز حدود ۶ هزار گردشگر از این جاذبه دیدن می‌کنند. بنابراین توجه داشته باشید که تمامی بلیطها به‌سرعت فروخته می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم بلیطهای خود را از قبل رزرو کنید، چراکه امکان رزرو اینترنتی بلیط هم برای این مجموعه وجود دارد. قیمت بلیط برای افراد بزرگ‌سال برابر با ۱۴ یورو، برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال برابر ۸ یورو و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.